Sepet0Item(s)

Sepetinizde hiç ürün yok.

Product was successfully added to your shopping cart.

Kültür Kitapları

   

6 Kayıt

  1. HADİS 1-2 (CİLTLİ)

    Hazreti Peygamber’in (s.a.v.) şahsiyetinin incelikleri araştırıldığı zaman, O’nunla ilgili bize ulaşan bütün bilgileri hep ashabına borçlu olduğumuzu görürüz. Eğer ashab-ı kiram olmasaydı, İslam adına bugün elimizde, Kur’an-ı Kerim’den başka güvenilir hiçbir yazılı bilgi kaynağı bulunmazdı. Bu sebeple Hazreti Peygamber’in (s.a.v.) en büyük mucizelerinden birincisi Kur’an-ı Kerim ise ikincisinin de “ashab” veya “sahabe” diye adlandırılan bir örnek nesil yetiştirmiş olduğu gerçeğidir. Kur’an-ı Kerim’de çeşitli vesilelerle övülen; tebcil, tebşir ve tezkiye edilen bu feyizli ve bereketli nesil; erkeği ve kadını ile büyüğü ve küçüğü ile genci ve ihtiyarı ile fakiri ve zengini ile topyekûn hepsi, Hazreti Peygamber adına sahip oldukları bilgileri, bıkmadan usanmadan, bir “ibadet vecdi” içinde anlatıp durmuşlardır. Öyle ki bugün elimizde bulunan “hadis külliyatı”nı, hep onların bu nezih gayretlerine borçluyuz. Hadis ve Sünnet tabirleri, hadis ilminin temel ıstılahlarının başında yer alır. Bunların kelime kökleri, lügat manaları, İslam öncesi ve sonrası kazandıkları nüanslar birbirinden farklı olmakla birlikte, zamanla her ikisinin birbiri yerinde kullanıldığı da olmuştur. Özellikle “hadis” tabiri, bir “ilmin adı” olarak daha da yaygın hâle gelmiştir. Her iki tabirin İslam öncesi Arap toplumundaki kullanılışları, İslam devrinde Kur’an-ı Kerim ve Hazreti Peygamberin sözleri içindeki farklı manaları, muhtelif İslami ilimlerin disiplinleri arasında kazandığı nüansları ve kültürün farklı sahalarında aldığı incelikleri ana hatlarıyla eserde yer verilmeye çalışılmış. DEÜ İlahiyat Fakültesi Hadis Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Yardım’ın hazırladığı Hadîs I-II; imam-hatip lisesi, ilâhiyat fakültesi öğrencileri ve hadis ile ilgilenen herkesin güvenle istifade edebileceği kaynak bir eserdir.
    350,00 ₺
  2. HADİS KIVILCIMLARI (ŞİHAB'ÜL-AHBAR TERCÜMESİ)

    Zaman içinde gelişen ve niseller arasında yerleşen kültürel değerlerin oluşmasında, Hadîs-I Şerîfler’in harç olma oranı, diğer harçlardan daha fazladır. Bu durum, sahâbe döneminden îtibâren, sözlü ve yazılı kesintisiz çabalar sonucu oluşmuş bir mayadır. Yüksek seviyede hizmet gayreti gösteren klâsik şahsiyetlerden biri de, Mısırlı âlim ve devlet adamı Kuzâ’î (ö: 454/1062)’dir. Onun bu maksatla ortaya koyduğu Şihâb’ül-Ahbâr adlı Hadis, kitabı, tarihin uzunca bir diliminde, kalıcı kültür hizmeti yapmıştır. Hayatın pratiklerinden hareket eden Anadolu ulemâsı ile; ahlâk, kültür, san’at, eğitim, hikmet gibi değerleri ön plânda tutma eğiliminde olan çevreler, Şihâb’ül-Ahbâr’dan çok yararlanmışlardı. Özellikle Anadolu Selçukluları ve Anadolu Beylikleri ile Osmanlı’nın yükselme devri sonlarına kadar tedavül eden bu eser, son üç asırdır arka plâna düşmüş durumdadır. Yirmi seneyi aşan bir süredir; başta Şihâb’ül-Ahbâr ve Müsned’üş-Şibâh olmak üzere, Kuzâ’î’nin Türkiye kütüphanelerinde bulunan bütün eserleri, mikrofilmleri çektirilerek, inceleme ve değerlendirilmeye tâbi tutulmuştur. Bu arada, Şihâb’ül-Ahbâr’ın târihi izlerinin tesbîti maksadıyla, plânlı bir şekilde, anadoludaki mîmârî eserler, müzeler ve bir kısım yazma eser kütüphâneleri de, 1983-1989 yılları arası yaz aylarında, yerlerinde görülmüş ve incelenmiştir. 24 x 16.5 cm ebadında, ciltli, 516 sayfa, avrupa kitap kağıda baskılıdır. -
    350,00 ₺
  3. İSLAMDA ALTIN YÜZÜK KULLANIMI

    Peygamber Efendimiz, yaşadığı dönemde çevresinin, vefât ettikten sonra da kendisine inananların hep ilgi odağını oluşturmuştur. Bu sebeple, O’nun her sözü, her davranışı ve her tavrı, çevresince tâkib edilmiş, değerlendirmeye tâbi tutulmuş ve aynı titizlikle de gelelcek nesillere aktarılmıştır. Erkeklerin çeşitli maksatlarla altın yüzük kullanması mes’elesi de, öteden beri hep gündemde tutulan konulardan biri durumundadır. Konunun bu yönü dikkate alınarak, otuz seneyi aşkın bir süredir açtığımız bir “altın yüzük dosyası”nın muhtevâsını, derli toplu bir yazı ile kamuoyunun bilgisine sunma ihtiyâcı duyulmuştur. Bütün davranışlarında Hz. Peygamber Efendimize uymak isteyen kardeşlerimize faydalı olacağı düşüncesiyle bu kitabı yayınlamaktan Damla Yayınevi mutluluk duyar. 19.5 x 13.5 cm ebadında, karton kapak, 1. hamur kağıda baskılı.
    30,00 ₺
  4. MESNEVİ HADİSLERİ

    Mevlânâ'nın Mesnevî'si, yazıldığı zaman bakımından, hadîslerin senedsiz olarak nakledildiği devre rastlar. Eserinde, azımsanmayacak kadar hadîs zikreden Mevlânâ, kendine has metoduyla onların bir nevi açıklamalarını yapmıştır. Türk-İslâm kültürü üzerinde olduğu kadar, diğer yabancı kültürler üzerinde de derin izleri bulunan Mesnevî'nin, sâdece Hadîs ilmi bakımından bir değerlendirmesini yapma hedefini güden bu araştırma, onun hadîslerinin metinlerini, senedlerini, kaynaklarını ve sıhhat derecelerini tesbît etmeye çalışmaktadır. Prof. Dr. Ali Yardım
    350,00 ₺
  5. PEYGAMBERİMİZ'İN ŞEMAİLİ (KARTON KAPAK)

    İnsanlar arasından birisini seçip onlara peygamber olarak gönderme, Cenâb-ı Hakk’ın değişmeyen bir âdetidir. Bu, tâ ilk insan topluluklarından başlayıp mîlâdî 610 yılına kadar devâm edegelen İlâhî bir uygulamadır. Böylece insanlığa peygamber gönderme işi, son peygamber olan ve Ahir Zaman Peygamberi diye tanınan Muhammed Aleyhisselâm’a kadar sürdürülmüştür. Artık bir daha peygamber gönderilmeyecek olması, bundan böyle insanlığın peygambere ihtiyâcı kalmadığı anlamına gelmemektedir. Diğer peygamberlerden farklı olarak, Son Peygamber hayatta iken, bir yandan İlâhî Kitâb’ı oluşturan vahiylerin yazı ve ezber yoluyla koruma altına alınmasıyle, bir yandan da Hazreti Peygamber’in her söz ve davranışının muhâfazası yolunda âzamî titizliğin gösterilmesiyle, insanlığın peygambersiz geçen günlerini peygamberli kılmanın zemîni hazırlanmış olmaktadır. Kitap ve Sünnet diye adlandırılan bu iki mîras, insanlığa yeterli mânevî sermâyeyi temin edebilecek durumdadır. Peygamber Efendimiz’in ön plâna çıkarılması gereken yönlerinden birisi de O’nun beşerî yönüdür. Zîrâ O, ancak bu yönüyle diğer insanlara örnek olmaktadır. Sıradan bir Müslümanın günlük hayâtında ve ömür boyu yaşayışında Hazreti Peygamber’e uymaya çalıştığı hususlar vardır: Yeme içme, oturup kalkma, yatıp uyuma, gülüp ağlama, sevinip üzülme... âdâbı ve insanca davranış üslûbu denilebilecek bilcümle ahlâk kuralları, bu beşerî hayâtın unsurlarını oluşturmaktadır. İşte Peygamber Efendimiz’in bu yönünü sistemleştiren İslâm âlimleri, “Şemâil” adı altında bir ilim dalı geliştirmişlerdir. Elinizdeki bu çalışma da Peygamber Efendimiz’in bu beşerî yönünü ele alıp işlemektedir. Sevgili “Peygamberimiz'in Şemâili”ni sunmaktan Damla Yayınevi iftihar eder...
    160,00 ₺
  6. HADİS I-II (KARTON KAPAK)

    Hazreti Peygamber’in (s.a.v.) şahsiyetinin incelikleri araştırıldığı zaman, O’nunla ilgili bize ulaşan bütün bilgileri hep ashabına borçlu olduğumuzu görürüz. Eğer ashab-ı kiram olmasaydı, İslam adına bugün elimizde, Kur’an-ı Kerim’den başka güvenilir hiçbir yazılı bilgi kaynağı bulunmazdı. Bu sebeple Hazreti Peygamber’in (s.a.v.) en büyük mucizelerinden birincisi Kur’an-ı Kerim ise ikincisinin de “ashab” veya “sahabe” diye adlandırılan bir örnek nesil yetiştirmiş olduğu gerçeğidir. Kur’an-ı Kerim’de çeşitli vesilelerle övülen; tebcil, tebşir ve tezkiye edilen bu feyizli ve bereketli nesil; erkeği ve kadını ile büyüğü ve küçüğü ile genci ve ihtiyarı ile fakiri ve zengini ile topyekûn hepsi, Hazreti Peygamber adına sahip oldukları bilgileri, bıkmadan usanmadan, bir “ibadet vecdi” içinde anlatıp durmuşlardır. Öyle ki bugün elimizde bulunan “hadis külliyatı”nı, hep onların bu nezih gayretlerine borçluyuz. Hadis ve Sünnet tabirleri, hadis ilminin temel ıstılahlarının başında yer alır. Bunların kelime kökleri, lügat manaları, İslam öncesi ve sonrası kazandıkları nüanslar birbirinden farklı olmakla birlikte, zamanla her ikisinin birbiri yerinde kullanıldığı da olmuştur. Özellikle “hadis” tabiri, bir “ilmin adı” olarak daha da yaygın hâle gelmiştir. Her iki tabirin İslam öncesi Arap toplumundaki kullanılışları, İslam devrinde Kur’an-ı Kerim ve Hazreti Peygamberin sözleri içindeki farklı manaları, muhtelif İslami ilimlerin disiplinleri arasında kazandığı nüansları ve kültürün farklı sahalarında aldığı incelikleri ana hatlarıyla eserde yer verilmeye çalışılmış. DEÜ İlahiyat Fakültesi Hadis Anabilim Dalı Öğretim Üyesi Prof. Dr. Ali Yardım’ın hazırladığı Hadîs I-II; imam-hatip lisesi, ilâhiyat fakültesi öğrencileri ve hadis ile ilgilenen herkesin güvenle istifade edebileceği kaynak bir eserdir.
    400,00 ₺

   

6 Kayıt